SEO Prijsstructuren
Er zijn 3 belangrijke prijsstructuren als het gaat om SEO werkzaamheden, en deze zijn: maandelijks, per uur en op projectbasis. In de SEO-wereld is er nog altijd veel onduidelijk en beste SEO specialist wil u graag een kijkje laten geven op basis van 3 modellen en elk van hen bespreken we de voor-en nadelen.
We behandelen de volgende hoofdpilaren in de prijsstructuren van SEO; Prijs, Structuur, Voor-en Nadelen. Deze op basis van de volgende constructies:
Maandelijkse basis | Stellen de SEO professional in staat om over uw branche te leren en voortdurend nieuwe kanalen voor klantenwerving te ontdekken en te implementeren. Vereist vaak dat u lange contracten tekent op basis van een maandelijks bedrag. |
Uurlijks (consultants) | Stelt u in staat om waardevolle adviezen en inzichten te krijgen voor uw in-house marketing afdeling. Vereist project management en SEO implementatie. Het stelt professionele SEO ook niet in staat om genoeg van hun tijd aan uw branche te besteden om maximale resultaten te behalen. |
Projectbasis/ Pakketdeals | Past bijna bij elk marketing budget, stimulans is om het project zo snel mogelijk te voltooien – vaak resulterend in gevaarlijke blackhat methodes. |
Maandelijkse basis SEO prijsstructuur
Deze maandelijkse SEO-dienst is ideaal voor bedrijven die op zoek zijn naar een partnerschap met een bureau of SEO-specialist dat hen zal helpen hun bedrijf te laten groeien op de lange termijn.
Met een goede SEO-specialist, heb je gegarandeerd toegang tot de beste SEO-technieken. De specialist zal zich verdiepen in de zoektermen die potentiële klanten in Google typen, eventuele nieuwe trends in uw branche zal identificeren en diepgaande actieplannen zal maken om de eerste pagina te bereiken.
U maakt in de eerste plaats gebruik van de diensten van een bedrijf/ persoon dat 100% van zijn tijd wijdt aan SEO en de nieuwste updates in het algoritme van Google om uw bedrijf op het internet te positioneren.
Het hebben van dit soort deskundigheid binnen uw bedrijf kan enorme maandelijks omzetgroei realiseren en zo de concurrent altijd voor te blijven.
Het enige nadeel is dat de meeste SEO bureaus of specialisten u vastzetten in lange contracten van 12, 16 of 24 maanden voor hun diensten om ervoor te zorgen dat hun werknemers een hoge mate van baanzekerheid hebben.
SEO per uur prijsstructuur
Een SEO-specialist per uur is ideaal voor bedrijven met een in-house marketing team die vastlopen met SEO en advies willen van een expert die hen in de juiste richting kan wijzen om hun verkeer te laten groeien op organisch vlak.
Dit is de reden waarom de uurlijkse prijsstructuur het meest geschikt is voor SEO consultants die vaak ervaren en deskundig zijn.
Een SEO-specialist wordt vaak gedaan via een VOIP-dienst zoals Skype of Zoom en zal meestal bestaan uit een uitleg van wat u probeert te bereiken en een consultant die u adviseert over de beste koers van actie.
Het uurtarief voor een consultant kan erg duur zijn, maar de waarde die u van hen kunt krijgen kan een complete game changer zijn, als u een team van marketeers hebt die het aangeboden advies kunnen uitvoeren. Is dit de meest gouden combinatie!
Het belangrijkste nadeel van het inhuren van een SEO-specialist is dat u volledig verantwoordelijk bent voor het beheer van het project, wat betekent dat u alleen uit de sessie krijgt waar u daadwerkelijk aan kunt werken. En als SEO geen primaire taak is, dan zal een SEO-bureau efficiënter zijn.
SEO prijsstructuur projectbasis / pakketdeals
De SEO prijsstructuur op projectbasis/ pakketdeals wordt vaak gezien als zeer aantrekkelijk door minder ervaren ondernemers die op zoek zijn naar het snelle zakelijk succes.
De ongelukkige realiteit van deze diensten is dat ze vaak zeer gevaarlijk zijn voor uw domeinnaam en het bedrijf als geheel.
U vindt vaak verschillende slechte recensies online van bedrijven die goedkope SEO diensten aanbieden waar klanten hun hele site hebben laten bestraffen door Google voor het gebruik van black hat SEO methodes zoals het gebruik van bijvoorbeeld spam backlinks.
Het probleem is dat bedrijven die een projectbasis vergoeding vragen de klus zo snel mogelijk moeten klaren, wat betekent dat ze de kantjes eraf moeten lopen en grote risico’s moeten nemen om resultaten te krijgen om enigszins winst te kunnen maken.
Als u bereid bent het risico te lopen dat uw site uit Google wordt verwijderd, kunnen sommige van deze services uw verkeer verhogen – maar we zouden geen enkel bedrijf aanraden dat geïnteresseerd is in SEO resultaten op de lange termijn.
Kosten voor SEO per type
Type | Uitleg | Kosten |
Een SEO bureau | Een professioneel SEO bureau rekent meestal tussen €500 – €2000 per dag voor hun diensten. De prijs is afhankelijk van de hoeveelheid tijd die nodig is op een maandelijkse basis om organisch verkeer naar uw site te verbeteren. | €1200 – €9,000 p/maand |
Een SEO-specialist / consultant | De kosten van een SEO consultant per uur varieert sterk, afhankelijk van hun niveau van ervaring. Ze zullen meestal weten welke waarde ze kunnen brengen aan uw bedrijf en zullen niet bang zijn om daar een vergoeding voor te vragen. | €100 – €1000 p/uur |
Goedkope SEO projectbasis / pakketdeals | Goedkope SEO Diensten Profiteren van minder SEO ervaring om een goedkopere service te bieden. Meestal zullen ze vertrouwen op riskante black hat methodes of zullen ze niet in staat zijn om de resultaten te krijgen die ze beloofd hebben. | €100 – €400 p/maand |