Huur een SEO-specialist of SEO-bureau in om uw SEO-taken uit te besteden. Hoe besteed je SEO uit? Hoe vind je een specialist of bureau om je SEO-taken aan uit te besteden?
U wilt niet de verkeerde persoon aannemen en ook niet teveel betalen. Binnen deze pagina behandelen we alles wat u moet weten om de juiste persoon of het juiste bedrijf in te huren om uw SEO-activiteiten aan uit te besteden en alleen te betalen wat ze waard zijn. Laten we beginnen!
Delegeer uw taken met uitbesteden van SEO
Een van de grootste fouten die bedrijven maken als het gaat om hun SEO, is dat ze het allemaal in-house doen. Als u net begint, kan het een goed idee lijken om alles zelf af te handelen, maar op een gegeven moment zal het inhuren van iemand anders u tijd, frustraties en geld besparen, terwijl u weer ruimte hebt om u te concentreren op wat het belangrijkst is.
De beste optie is vaak om een SEO specialist in te huren die alles voor u kan regelen; maar als u dat soort budget niet hebt, overweeg dan om in plaats daarvan een of twee specifieke taken (zoals linkbuilding of content) te delegeren.
Hoe u een SEO-specialist of SEO-bureau kiest?
- Vraag om bewijs van eerdere ervaring: u wilt niet dat een nieuweling aan uw website werkt, u wilt kandidaten die weten wat ze doen. Kijk of ze werk in uitvoering hebben dat u kunt zien, of blader door hun portfolio. Vergeet écht niet naar hun referenties te kijken!
- Zoek naar een echte persoon: houd er rekening mee dat Google en andere zoekmachines altijd op zoek zijn naar manieren om de zoekresultaten te verbeteren. Zelfs als het gaat om websites in vergelijkbare sectoren, kunnen er tientallen factoren zijn waardoor uw website meer opvalt dan andere – en dit zijn misschien niet eens dingen waar u elke dag aan denkt! Het is de taak van een SEO specialist of bureau om inhoud van hoge kwaliteit te bieden en mensen over uw bedrijf te laten praten, maar hoe een specialist dat doet, is geheel aan de specialist. Hiervoor moet u daarom altijd vragen naar de gewenste strategie en deze grondig bespreken. Geeft een SEO specialist of bureau geen strategie af dan zal u zich moeten afvragen of dit de juiste keuze is om uit te besteden.
- Zorg ervoor dat ze weten hoe lokale bedrijven werken: de overgrote meerderheid van online bedrijven is tegenwoordig sterk afhankelijk van lokale vermeldingen. In feite is 71% van de kleine bedrijven nu vermeld in lokale mappen zoals Yelp of Gouden Gids (respectievelijk 37% versus 24%). Zorg ervoor dat wie u ook besluit in te huren, begrijpt hoe deze sites werken, want goede recensies kunnen direct van invloed zijn op een hogere conversieratio voor uw bedrijf (en hogere inkomsten!). Als klanten online positieve recensies vinden voordat ze uw fysieke winkel bezoeken, zal dit waarschijnlijk van invloed zijn op hun beslissing om uw bedrijf al dan niet te verkiezen boven een van uw concurrenten in de buurt. SEO is meer dan enkel het positioneren van zoekwoorden!
- Vind iemand die snel bij u terugkomt met antwoorden: Een deel van opgemerkt worden houdt in dat u beschikbaar en benaderbaar bent. Als een echt mens uw e-mails (of telefoontjes) snel beantwoordt, zal dit een grote bijdrage leveren aan het verkrijgen van betrouwbaarheid van potentiële specialisten en klanten.
- Probeer ze eerst uit: Nieuwe relaties hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen – voor beide betrokken partijen – dus als u eenmaal een persoon of bedrijf hebt gekozen, geef ze dan een aantal projecten om aan te pakken die u bankrekening niet zullen breken als ze niet zo goed uitpakken als gehoopt. Zo loopt iedereen tevreden de deur uit!
Dingen om te overwegen bij het kiezen van een SEO-specialist of SEO-bureau
Hier zijn een paar vragen die u zou kunnen stellen wanneer u iemand ontmoet over het uitbesteden van de SEO-marketing van uw bedrijf.
- Zijn ze bekend met de nieuwste updates van het zoekalgoritme van Google?
- Gebruiken ze white hat-technieken?
- Weten ze hoe lokaal zoeken werkt en kunnen ze een digitale marketingstrategie daarop aanpassen, zoals ook hierboven vermeldt?
- Is een van hun klanten bestraft voor het gebruik van black hat-tactieken?
Deze antwoorden zullen u helpen beslissen of die persoon moet werken aan het opbouwen van de online reputatie van uw bedrijf.
Wanneer moet u hulp zoeken bij een SEO-specialist of SEO-bureau?
Naarmate uw site groeit, wordt u mogelijk overspoeld met werk. Als u een kleine website heeft, is het wellicht mogelijk om uw SEO zelf te beheren. Naarmate u echter nieuwe functies en inhoud opschaalt en bouwt, kan het voor één persoon bijna onmogelijk worden om al deze verantwoordelijkheden op zich te nemen. Dit is waar een externe deskundige kan helpen. Sommige bedrijven besluiten dat het niet de moeite waard is om hun eigen SEO te beheren en huren iemand anders volledig in.
In andere gevallen kan een bedrijf werknemers hebben die al andere belangrijke verantwoordelijkheden hebben, zoals verkoop of productontwikkeling, en ervoor kiezen om alleen hun marketinginspanningen uit te besteden, inclusief zoekmachineoptimalisatie.
Waarom kiezen voor een SEO-specialist of SEO-bureau?
Er zijn tal van hoogwaardige SEO-specialisten en SEO-bureaus. Veel freelancers bieden SEO-diensten aan, maar in veel gevallen krijgt u niet altijd, waar voor uw geld. Bedrijven met krappe budgetten moeten ervoor zorgen dat ze iemand van een gerenommeerd bedrijf inhuren die aan hun behoeften zal voldoen zonder hen te veel te vragen.
Als u om de een of andere reden nog steeds niet zeker weet of u iemand in dienst moet nemen, overweeg dan om automatiseringssoftware te gebruiken voor sommige van uw marketingactiviteiten, zoals het plaatsen van berichten op sociale media en indien nodig zelfs het schrijven van inhoud.
Hulpbronnen voor kleine bedrijven en startups
Dingen zoals het uitbesteden van uw SEO kunnen ontmoedigend lijken, maar u bent waarschijnlijk nog niet helemaal klaar voor volledige aanwerving. Maar maak u geen zorgen, er zijn talloze bronnen voor u beschikbaar, waarvan er vele gratis zijn! Gebruik deze tools om u te helpen aan de slag te gaan met het opbouwen van een succesvol bedrijf. Lees hier meer over SEO tools!
Veel kleine bedrijven en startups gebruiken bijvoorbeeld Facebook-groepen. Evenals meetups en andere lokale evenementen om te netwerken en talent te vinden. Deze forums hebben ook een bijkomend voordeel: u kunt leren van anderen die eerder in uw positie hebben gezeten door mentoren te zoeken of door gewoon te kijken wat wel en niet heeft gewerkt in hun strategieën.
Startups vermelden hun behoeften vaak ook op freelance-sites zoals Upwork en Freelancer; als u talent wilt inhuren in ruil voor aandelen, bekijk ze dan eens. En wanneer het tijd is om grotere leveranciers of aannemers te vinden?